Get Adobe Flash player

Grupa I

Grupa 1, czyli Pszczółki.

 664d479103e83da7cb4ccf217adada8e

Wychowawczyniami najmłodszej grupy są pani Agata i pani Kasia.
Pomagają im pani Klaudia oraz pani Monika.

Rozwój psychofizyczny trzylatka

Rozwój społeczny i emocjonalny

Bawi się z innymi dziećmi

Dzieli się z innymi

Jest nastawiony na współpracę

Zawiera przyjaźnie

Słucha i wykonuje polecenia

Lubi słuchać historii na swój temat

Upewnia się, czy jest kochany przez rodziców

Lubi zabawy w dom, rodzinę

Rozróżnia płcie

Potrafi opowiedzieć o problemie

Okazuje miłość bliskim

Boi się ciemności, samotności,

Czasami adoruje jednego z rodziców

Chętnie pomaga w domowych prostych czynnościach

Chętnie się wygłupia, chce rozśmieszać innych

Ma okresy płaczliwości i braku poczucia bezpieczeństwa, pojawiają się pytania typu „ kochasz mnie jeszcze?”

Rozwój fizyczny i motoryczny

Sam myje ząbki

Sam je

Samodzielnie myje ręce

Potrafi nalać napój z butelki, czy dzbanka

Potrafi korzystać z toalety, kontroluje swoje potrzeby fizjologiczne

Potrafi się ubrać i rozebrać (potrzebuje pomocy przy guzikach, zamkach błyskawicznych, itp.)

Wkłada buty

Rysuje kwadraty i koła

Zaczyna się posługiwać się nożyczkami

Chodzi na paluszkach

Skacze na 1 nodze

Przez chwilę stoi na jednej nodze

Bez problemu korzysta z urządzeń na placu zabaw

Sprawnie sobie radzi z omijaniem przeszkód na drodze, nawet kiedy biegnie

Kopie i rzuca piłkę

Jeździ na 3 kołowym rowerku

Rozwój intelektualny

Sprawnie posługuje się mową

Oscyluje pomiędzy światem rzeczywistym i nierzeczywistym

Ma bogatą wyobraźnię. Może tworzyć, np.: niewidocznych przyjaciół

Coraz więcej zapamiętuje

Zaczyna dokonywać wyborów, w oparciu o przewidywanie konsekwencji , a nie o działanie

Uczy się rozwiązywać problemy

Chętnie słucha bajek, opowiadań

Zna kilka wierszyków i piosenek

Potrafi mówić krótkie zdania i prowadzić krótką rozmowę

Czasem się zacina, jąka  lub powtarza słowa (zwłaszcza w emocjonujących chwilach)

Większość tego, co mówi jest zrozumiałe

Rozróżnia, że coś jest takie same lub inne

Zna imię swojego przyjaciela

Nazywa podstawowe kolory

Rozróżnia pojęcie teraźniejszości, przyszłości

Układa proste puzzle

Potrafi policzyć 2-3 rzeczy

Potrafi powiedzieć , jak się nazywa i ile ma lat

Obserwuje

W tym wieku fantazja miesza się z rzeczywistością i dziecko ma tendencje do nie rozróżniania tych dwóch obszarów

Sen
W tym wieku pojawia się lęk przed ciemnością, a bujna wyobraźnia powołuje „do życia” różne strachy. Przydaje się lampka nocna w sypialni malucha.

Jedzenie
W wieku trzech lat dziecko zaczyna jeść posiłki zbliżone do dorosłych. Ważne żeby dostawało je o stałych porach. Chociaż trzylatek wydaje nam się już bardzo samodzielny nie przeceniajmy jego możliwości. Nadal należy pamiętać, żeby podawać małe porcje i małe kawałki, łatwe do nabrania na sztućce ( najlepiej żeby dziecko miało swój komplet sztućców dziecięcych).